Wednesday, June 16, 2010

JIWA MERONTA

Itulah kesinambungan kehidupan...apabila jiwa lara dan kacau.......kita mula cari teman....aku tak boleh jadi begini..aku tak boleh dengar bisikan yang menghancurkan kehidupan ku......kadang kadang ku fikir lantaklah apa nak jadi....jadilah.....tapi sampai bila akan berakhir....

Ketika itu aku teringat zaman ku ketika ku kecil dan meningkat remaja.......aku boleh tabah ketika kenapa tidak hari ini........dari kecil aku tidak pernah mendapat kasih sayang keluarga...aku dibesarkan didalam keganasan.....arwah ayah ku bukan aku ingin mengungkit kembali kisah lalu cuma aku ingin berkongsi dengan bloggers yang lain jangan jadikan kegagalan kehidupan yang lalu untuk kita jadikan alasan dengan kegagalan kita hari ini....kita boleh maju dengan kecekalan untuk membetuk diri kita ke arah yang lebih baik dan bersyukur apa yang kita miliki sekarang...........

Apa yang tidak pernah ku lihat bagaimana mak ku dipukul di hantuk di caci di hina.....dan aku hanya mampu melihat.......aku hanya mendapat kasih dari ibu ku yang begitu cekal dan tabah demi kebahagiaan anak anak....di ketepikan perasaan nya......aku ingin menjadi seperti ibuku tapi aku tak berdaya...........

Dendam, benci, sakit hati.......bermain di dalam jiwa ku ketika itu aku masih kecil dan belum tau erti kehidupan.....teman teman tempat ku bermanja.....ku habiskan masa di sekolah ...........jiwa ku memberontak..........di JB dulu terlalu bebas dengan pil khayal di kalangan remaja disana,.....clubbing ............tetapi doa Ibu yang teraniya sentiasa mengiringi ku.......berapa ramai kawan kawan ingin melihat ku hanyut tapi jiwa ku tidak serasi dengan semua ini.......aku masih tahu yang mana baik dan buruk.....aku tak sanggup hancurkan harapan ibu.........jadi aku habiskan masa ku bersukan......syukur allah sentiasa melindungi ku.............

Sehingga aku berjaya ke menara gading......terlalu panjang ingin ku ceritakan.........biarlah ianya tersimpan dalam memori ku..................... bersambung.....

No comments:

Post a Comment